Paprika
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Culture Générale
 
AccueilAccueil  PortailPortail  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
« Dans un monde où l'information est une arme et où elle constitue même le code de la vie, la rumeur agit comme un virus, le pire de tous car il détruit les défenses immunitaires de sa victime.  » Jacques Attali
Qui est en ligne ?
Il y a en tout 2 utilisateurs en ligne :: 0 Enregistré, 0 Invisible et 2 Invités

Aucun

Le record du nombre d'utilisateurs en ligne est de 41 le Mar 23 Avr - 23:41
Derniers sujets
» Joan Mitchell
Théâtre serbe. EmptyLun 8 Avr - 18:28 par Nadezda

» Légumes.......
Théâtre serbe. EmptyDim 17 Mar - 14:46 par Nadezda

» Eco lieu...........
Théâtre serbe. EmptyMar 12 Mar - 13:22 par Nadezda

» Matisse.....
Théâtre serbe. EmptyJeu 7 Mar - 12:04 par Nadezda

» Chants chrétiens !
Théâtre serbe. EmptySam 24 Fév - 9:20 par Nadezda

» Wikifarmer.......;
Théâtre serbe. EmptyMar 20 Fév - 13:40 par Nadezda

» Super sela u Srbiji
Théâtre serbe. EmptyLun 19 Fév - 19:11 par Nadezda

» Legumes ..........
Théâtre serbe. EmptyDim 18 Fév - 9:58 par Nadezda

» COLLAGES.........
Théâtre serbe. EmptyLun 12 Fév - 22:31 par Nadezda

Rechercher
 
 

Résultats par :
 
Rechercher Recherche avancée
Mai 2024
LunMarMerJeuVenSamDim
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendrierCalendrier
Statistiques
Nous avons 17 membres enregistrés
L'utilisateur enregistré le plus récent est SusanPieda

Nos membres ont posté un total de 5327 messages dans 1863 sujets
Statistiques

Concepteurs web

 

 Théâtre serbe.

Aller en bas 
AuteurMessage
Nadezda
Admin



Messages : 5456
Date d'inscription : 28/12/2011
Localisation : Belgique

Théâtre serbe. Empty
MessageSujet: Théâtre serbe.   Théâtre serbe. EmptyMar 10 Jan - 20:29

Les Serbes sont particulièrement amateurs de théâtre. Joakim Vujić est le réformateur du théâtre serbe contemporain. En 1835, il rénove le style Knjažesko-srbski teatar à Kragujevac. Parmi les autres figures du théatre serbe on peut citer Jovan Sterija Popović, au XIXe siècle, et Branislav Nušić, au XXe siècle. Depuis 1967, se tient à Belgrade le festival du BITEF. Parmi les théâtres les plus importants du pays, on peut signaler le Théâtre national, le Théâtre dramatique yougoslave ou encore l'Atelier 212, tous trois situés à Belgrade. Novi Sad possède également une scène de premier plan, le Théâtre national serbe. Parmi les hommes et femmes de théâtre serbe, on peut citer Bojan Stupica, le fondateur du Théâtre dramatique yougoslave ; en tant qu'architecte, il a dessiné la nouvelle salle de l'Atelier 212. Mira Trailović et Jovan Ćirilov, tous deux dramaturges et metteurs en scène, sont les fondateurs du BITEF. Parmi les auteurs dramatiques contemporains, on peut signaler Dušan Kovačević et Biljana Srbljanović.

Merci Wikipedia
Revenir en haut Aller en bas
https://paprika.1fr1.net
Nadezda
Admin



Messages : 5456
Date d'inscription : 28/12/2011
Localisation : Belgique

Théâtre serbe. Empty
MessageSujet: Re: Théâtre serbe.   Théâtre serbe. EmptyMer 11 Jan - 7:32

Izabelina soba - 44. BITEF
| PIše: Ana Todorović-Radetić
Tekst: Jan Lawers i Anneke Bonnema (Monolog lažljivca)
Režija i scenografija: Jan Lauwers
Muzika: Hans Petter Dahl, Maarten Seghers
Ples: Julien Faure, Ludde Hagberg, Tijen Lawton, Louise Peterhoff
Kostimografija: Lemm&Barkey
Produkcija: Needcompany
Uloge: Viviane De Muynck, Anneke Bonnema, Benoît Gob, Hans Petter Dahl, Maarten Seghers, Julien Faure, Yumiko Funaya, Sung-Im Her, Misha Downey…


Théâtre serbe. 25384784c91da79b5e1a967377105_orig

Foto: Tanjug

Ovogodišnji 44. Bitef10 otvoren je u Jugoslovenskom dramskom pozorištu komadom “Izabelina soba” u režiji Jana Lauwersa.

O kvalitetu ove predstave čule su se veoma laskave ocene i priznanja širom Evrope, a sinoćno izvođenje je u mnogome potvrdilo njenu slojevitost, životnost i dubinu. Prva u nizu trilogije, “Izabelina soba” predstavlja atraktivan, kreativan i nadasve impresivan kolaž izuzetne glume, igre, pesme, muzike i akrobatike sa autentičnim scenskim rekvizitima.

Sama scenografija omogućava dovoljno prostora za igru, a uz to je i vizuelno efektna i značenjem podržava piščevu i rediteljevu ideju – na sceni vidimo Izabelinu sobu u Parizu - tri stola prepuna predmeta iz kolonijalne Afrike i antičkog Egipta – fizički i psihološki teret, zaostavština njenog oca. Svaki predmet nosi svoje značenje, a svi zajedno čine njen život.

Od početka do kraja predstave na sceni se odmotava zamršeno klupko Izabelinog postojanja, od njenog detinjstva do duboke starosti. Svi glumci su sve vreme prisutni na sceni – bez obzira na smrt, oni i dalje postoje i oblikuju njen život.

Ono što je zanimljivo u drami je to što je kroz Izabelinu priču reditelj želeo da se osvrne na smrt svoga oca, koji mu je ostavio veliku kolekciju predmeta iz perioda crnog belgijskog kolonijalizma. Ponosna očeva zbirka je samo deo velikog psihološkog tereta kojeg je Lauwers želeo da se oslobodi, a ujedno i ono najpozitivnije što nosi ovo delo – promenu percepcije u odnosu na kolonijalizam, na krvavu prošlost. Zato je ona, na neki način, izvanredno psihološko i kreativno čistilište piščeve duše.

Izabela predstavlja svojevrsno otelotvorenje i glorifikaciju života. Poput same Afrike – njena iskonska snaga se krije u uzavrelosti krvi, ona je žena koja se intuitivno podaje i predaje ne samo ljubavnicima, već i radosti življenja. Njena seksualnost je stalno prisutna na sceni, ne samo kroz priču o njenim ljubavnicima, već i putem simbolike – eksponati falusa dominiraju među ostalim predmetima. Drama obiluje i elementima humora koji nam pomažu da lakše prihvatimo posledice laži, ne samo Izabelinih roditelja, već i društva u kome živimo, a čiji su ekstremi prošlog veka bili drugi svetski rat i Hirošima.

Sama kritika društva kroz priču o Izabeli, ili njenih ljubavnika, koja gravitira oko laži, ili ogorčenja, je ono na šta se drama stalno i iznova osvrće.

Više puta smo u prilici da gledamo kako glumci, skoro u transu, personofikuju razne aspekte Izabeline psihe. Kroz songove, govor tela, mimiku, simbolizam njenog slepila (ona vidi samo površinu stvari), živu svirku, tišinu, ili pak direktnu personifikaciju erogenih zona ili leve i desne hemisfere mozga, pratimo Izabelinu samospoznaju definisanu Afrikom.

“Budaton” - smirenost Bude i izdržljivosti Mark Antonija, je ono što preostaje Izabeli onda kada shvati da mora da odbaci površnost sagledavanja stvari. Njeno suočavanje sa istinom prati igra Feliksa, pustinjskog princa iz mašte koji svojom simbolikom nadigrava sve ostale aspekte njenog bivstva.

Toliko toga još može da se kaže o Izabelinoj sobi. Zato ne treba propustiti jedinstvenu priliku koju nam ovogodišnji Bitef pruža. Ogromna energija je oslobođena na sceni, a poruke koje nosi ovaj performans je nešto o čemu može još dugo da se razmišlja.

Quelle surprise, mon ami Benoît a joué à Belgrade !!!!!

Revenir en haut Aller en bas
https://paprika.1fr1.net
Nadezda
Admin



Messages : 5456
Date d'inscription : 28/12/2011
Localisation : Belgique

Théâtre serbe. Empty
MessageSujet: Re: Théâtre serbe.   Théâtre serbe. EmptyJeu 11 Fév - 21:41

Revenir en haut Aller en bas
https://paprika.1fr1.net
Contenu sponsorisé





Théâtre serbe. Empty
MessageSujet: Re: Théâtre serbe.   Théâtre serbe. Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Théâtre serbe.
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» European theatre !
» Café Théâtre !
» Théâtre arménien.
» Serbe part 1
» L'histoire serbe !

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Paprika :: Culture :: Théâtre :: des Balkans et d'Ailleurs :: des Balkans-
Sauter vers: